PB par algām valsts pārvaldē

Nesen viena no Latvijas bankām publicēja sabiedriskās domas pētījumu, kurā uz jautājumu, kur vēl var atrast ietaupījumus, populārākā atbilde bija – valsts pārvaldes aparāts. Jūs esat skatījušies strukturālās reformas valsts pārvaldē. Kāds ietaupījums tur ir iespējams?

Valdība mums ir lūgusi nākt klajā ar specifisku skaitli, cik iespējams ietaupīt, un tas ir izrādījies ļoti grūts uzdevums. Ir nenormāli grūti tikt pie ticamiem datiem, cik cilvēku šajā valstī strādā valsts sektorā un kādas ir viņu algas. Šis ir datu kopums, pie kuriem ir visvieglāk tikt valstīs, kas ir mazāk attīstītas un nabadzīgākas nekā Latvija. Tas ir šokējoši un ļoti kaitinoši, ka pat tagad mums ir jāpaļaujas uz otrās šķiras datiem, kuri mums jārok un jārok. Kad mēs 2007.gadā sākām to vērtēt, mums bija jāvaicā Centrālās statistikas birojam aptauju dati, lai pēc tam izveidotu aptuvenu aprēķinu. Divus gadus vēlāk mums ir tā pati problēma, pat pēc visiem uzlabojumiem ar vienoto atalgojuma sistēmu un lielāku atklātību! Beidzot mēs esam kaut ko dabūjuši no Valsts kancelejas, bet tas ir pretrunā ar datiem, cik daudz algām tiek tērēts pašvaldību līmenī, nacionālā līmenī. Ūdens ir ļoti saduļķots.

www.ir.lv, 29.05.2010

Atpakaļ uz ziņām

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License